Top 10 vragen

Betalen

Categorie: Betalen

MijnAndersnota.nl zal nooit automatisch geld van uw rekening incasseren. Wij zijn namelijk van mening dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wanneer het uitkomt om een factuur te betalen. Ook termijnbetalingen van betalingsregelingen worden niet automatisch door ons van uw rekening afgeschreven. Dat betekent dat u altijd zelf de betaling aan ons verricht.

TIP: de meeste banken bieden de mogelijkheid tot het inplannen van een betaalopdracht. U kunt dan zelf een betaaldatum instellen waarop de betaling aan ons wordt verricht. Dit is met name handig wanneer u een betalingsregeling met ons overeen bent gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Betalen

Onze servicedesk kijkt graag met u mee of uw betaling door ons ontvangen en verwerkt is. Neem contact met ons op als u twijfelt of de betaling bij ons is binnen gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Betalen

U heeft dubbel of te veel betaald. Geen zorgen! Het te veel betaalde bedrag wordt automatisch binnen 14 dagen teruggestort op uw rekening, daarvoor hoeft u niets te doen.
Heeft u het bedrag binnen die termijn nog niet retour ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Tag: Uitgelicht

Mijn factuur

Categorie: Mijn factuur

U kunt hier gemakkelijk en snel een kopie factuur aanvragen.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Als u de factuur per post ontvangt, is deze niet automatisch ook digitaal beschikbaar. Wij hebben dan vaak aanvullende gegevens van u nodig, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Via ‘kopie factuur opvragen‘ kunt u de benodigde gegevens aan ons doorgeven. U ontvangt dan per e-mail een link naar de digitale factuur van ons.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Het is mogelijk dat wij (nog) niet beschikken over uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer. Via de knop kopie factuur aanvragen kunt u uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer, invullen. Ons serviceteam zal u dan een e-mail met toegangslink naar de factuur sturen. Het is belangrijk om uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer ook door te geven aan uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Mijn factuur

Dat kan zeker, graag zelfs! Dat betekent wel dat wij specifieke gegevens van u nodig hebben, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Wilt u uw factuur digitaal ontvangen, zorg dan dat uw zorgverlener beschikt over uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Mijn factuur

Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Wij sturen nooit een herinnering/aanmaning, zonder u eerst de factuur te sturen. Indien u geen factuur van ons heeft gezien, is wellicht het volgende aan de hand:

Uw zorgverlener beschikt niet over uw actuele gegevens

Om u een factuur te kunnen sturen, hebben wij uw juiste (e-mail)adresgegevens nodig. Het is dan ook van belang dat uw zorgverlener beschikt over uw meest recente gegevens.
Geef een verhuizing of wijziging in uw persoonlijke gegevens dan ook altijd tijdig (voorafgaand aan de behandeling) aan hen door. Zo voorkomt u dat u wordt aangeschreven op een verkeerd (e-mail)adres. Het doorgeven van uw juiste gegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.

De digitale factuur is in uw spambox beland

Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.

De factuur is niet bezorgd 

Helaas is voor ons niet inzichtelijk of een factuur bij u thuis is bezorgd, omdat er geen track-en-trace op brieven zit. We raden u aan om de PostNL app te downloaden. U kunt dan zien of er een brief van mijnAndersnota.nl naar u onderweg is. Mocht u vragen hebben over de postbezorging, kunt u contact opnemen met PostNL.

 

Tag: Uitgelicht

Het is mogelijk dat u een factuur van mijnAndersnota.nl ontvangt, terwijl u een tandartsverzekering heeft. In dat geval is er een aantal mogelijkheden:

Uw zorgverzekeraar heeft de factuur niet (volledig) vergoed

De declaratie die wij vanuit uw zorgverlener ontvangen, wordt door ons – indien gewenst – ingediend bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de declaratie niet (volledig) vergoedt, ontvangt u van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Dat is het gedeelte dat u zelf moet betalen voor mondzorgkosten. U betaalt de eigen bijdrage aan ons. Indien u vragen heeft over uw vergoeding kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsvoorwaarden.

Wij hebben de declaratie van uw behandeling niet ingediend bij uw zorgverzekeraar

Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.

Er is iets verkeerd gegaan met declareren

Het kan zijn dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht

Mijn zorgverzekering

Het is mogelijk dat u een factuur van mijnAndersnota.nl ontvangt, terwijl u een tandartsverzekering heeft. In dat geval is er een aantal mogelijkheden:

Uw zorgverzekeraar heeft de factuur niet (volledig) vergoed

De declaratie die wij vanuit uw zorgverlener ontvangen, wordt door ons – indien gewenst – ingediend bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de declaratie niet (volledig) vergoedt, ontvangt u van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Dat is het gedeelte dat u zelf moet betalen voor mondzorgkosten. U betaalt de eigen bijdrage aan ons. Indien u vragen heeft over uw vergoeding kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsvoorwaarden.

Wij hebben de declaratie van uw behandeling niet ingediend bij uw zorgverzekeraar

Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.

Er is iets verkeerd gegaan met declareren

Het kan zijn dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht

Mijn gegevens

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Als u de factuur per post ontvangt, is deze niet automatisch ook digitaal beschikbaar. Wij hebben dan vaak aanvullende gegevens van u nodig, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Via ‘kopie factuur opvragen‘ kunt u de benodigde gegevens aan ons doorgeven. U ontvangt dan per e-mail een link naar de digitale factuur van ons.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Het is mogelijk dat wij (nog) niet beschikken over uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer. Via de knop kopie factuur aanvragen kunt u uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer, invullen. Ons serviceteam zal u dan een e-mail met toegangslink naar de factuur sturen. Het is belangrijk om uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer ook door te geven aan uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Wij sturen nooit een herinnering/aanmaning, zonder u eerst de factuur te sturen. Indien u geen factuur van ons heeft gezien, is wellicht het volgende aan de hand:

Uw zorgverlener beschikt niet over uw actuele gegevens

Om u een factuur te kunnen sturen, hebben wij uw juiste (e-mail)adresgegevens nodig. Het is dan ook van belang dat uw zorgverlener beschikt over uw meest recente gegevens.
Geef een verhuizing of wijziging in uw persoonlijke gegevens dan ook altijd tijdig (voorafgaand aan de behandeling) aan hen door. Zo voorkomt u dat u wordt aangeschreven op een verkeerd (e-mail)adres. Het doorgeven van uw juiste gegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.

De digitale factuur is in uw spambox beland

Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.

De factuur is niet bezorgd 

Helaas is voor ons niet inzichtelijk of een factuur bij u thuis is bezorgd, omdat er geen track-en-trace op brieven zit. We raden u aan om de PostNL app te downloaden. U kunt dan zien of er een brief van mijnAndersnota.nl naar u onderweg is. Mocht u vragen hebben over de postbezorging, kunt u contact opnemen met PostNL.

 

Tag: Uitgelicht

Veelgestelde vragen

Betalen

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

U kunt uw factuur op drie manieren betalen:

  • Via de blauwe betaalknop in de e-mail die u van ons heeft ontvangen;
  • Via de betaallink op de digitale factuur die u per e-mail heeft geopend;
  • U kunt het bedrag ook zelf overmaken.

In het laatste geval heeft u de volgende gegevens nodig:

–> Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
–> Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Originele factuur
U bent behandeld bij uw zorgverlener en zij hebben de declaratie van die behandeling bij ons ingediend. Daaruit is een factuur voortgekomen. U heeft 30 dagen om deze factuur te betalen.

Kosteloze 1e herinnering
Wanneer we binnen 30 dagen geen betaling van u ontvangen, sturen we u een kosteloze 1e herinnering. De betalingstermijn is 15 dagen.

2e herinnering en aanmaningen
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een tweede herinnering met incassokosten.* We bieden u in eerste instantie altijd een incassokorting aan. Maakt u daar geen gebruik van? Dan vervalt de incassokorting. Als er na de 2e herinnering geen betaling volgt, sturen we nog twee aanmaningen. De incassokosten worden dan volledig in rekening gebracht.

Overdracht aan Bos Incasso
Betaalt u niet? Dan dragen we uw dossier in de meeste gevallen** over aan onze incassopartner Bos Incasso. Zij zullen de communicatie van ons over nemen. U kunt vanaf dat moment geen contact meer met ons opnemen, omdat we geen inzage meer hebben in uw dossier.

* Er is een aantal zorgverleners dat er voor heeft gekozen om de patiënt twee kosteloze herinneringen te sturen. In dat geval worden bij de 1e aanmaning voor het eerst incassokosten in rekening gebracht.

**Er is een aantal zorgverleners dat niet wil dat wij een dossier overdragen aan een incassobureau. In dat geval geven wij uw dossier terug aan uw zorgverlener. Zij zullen dan zelf contact met u opnemen over de verdere financiële afwikkeling van de niet betaalde factuur.

Categorie: Betalen

Via onze website vraagt u eenvoudig en snel een betalingsregeling aan. Op basis van uw aanvraag beoordelen wij of u aan de voorwaarden voldoet.

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u de factuur niet op tijd aan ons betaald, dragen wij uw dossier over aan een incassopartner. Vanaf dat moment hebben wij geen inzage meer in uw dossier en kunnen wij u dus niet meer helpen. Het is dan ook niet meer mogelijk om aan ons te betalen. Voor vragen over uw dossier kunt u rechtstreeks contact opnemen met de incassopartner van wie u de brief heeft ontvangen.

 

 

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Heeft u een herinnering/aanmaning gekregen terwijl u een betalingsregeling had? Dat gebeurt alleen wanneer uw betalingsregeling automatisch is opgeheven.

Waarom is mijn betalingsregeling gestopt?
Uw betalingsregeling wordt automatisch opgeheven als we uw aanbetaling en/of termijnbetaling niet op de afgesproken betaaldatum hebben ontvangen.
De afgesproken betaaldata vindt u terug in de bevestiging van de betalingsregeling die we u na het overeen komen van de regeling per e-mail hebben toegestuurd.

Heeft u wel tijdig betaald? Of wilt u (indien mogelijk) een nieuwe betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

Categorie: Betalen

MijnAndersnota.nl zal nooit automatisch geld van uw rekening incasseren. Wij zijn namelijk van mening dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wanneer het uitkomt om een factuur te betalen. Ook termijnbetalingen van betalingsregelingen worden niet automatisch door ons van uw rekening afgeschreven. Dat betekent dat u altijd zelf de betaling aan ons verricht.

TIP: de meeste banken bieden de mogelijkheid tot het inplannen van een betaalopdracht. U kunt dan zelf een betaaldatum instellen waarop de betaling aan ons wordt verricht. Dit is met name handig wanneer u een betalingsregeling met ons overeen bent gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Betalen

Onze servicedesk kijkt graag met u mee of uw betaling door ons ontvangen en verwerkt is. Neem contact met ons op als u twijfelt of de betaling bij ons is binnen gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Categorie: Betalen

Voor uw gemak hebben we alle betalingsvoorwaarden hier voor u op een rijtje gezet. Daarnaast staan ze op de achterzijde van de originele factuur en zijn ze gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Categorie: Betalen

U heeft dubbel of te veel betaald. Geen zorgen! Het te veel betaalde bedrag wordt automatisch binnen 14 dagen teruggestort op uw rekening, daarvoor hoeft u niets te doen.
Heeft u het bedrag binnen die termijn nog niet retour ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u zelf een betaling overmaakt, heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
  • Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Algemeen

Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Het is mogelijk dat u geen factuur van ons ontvangt of dat het wat langer duurt voordat u een factuur ontvangt. Hoe komt dat?

  • Uw zorgaanbieder/mijnAndersnota.nl heeft verkeerde/verouderde informatie

Het is mogelijk dat wij een oud/verkeerd (e-mail)adres van u hebben. Om te achterhalen welke gegevens wij van u hebben, kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk.

  • De digitale factuur is in uw spambox beland

Soms belandt onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail). Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. We raden u aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl in uw adresboek op te nemen. Zo voorkomt u dat berichten van ons in uw spambox terecht komen.

  • Uw zorgverlener heeft de declaratie van uw behandeling nog niet bij ons aangeleverd

Uw zorgaanbieder levert periodiek declaraties bij ons aan. Het kan zijn dat we de declaratie van uw behandeling nog niet hebben ontvangen. De meeste zorgaanbieders leveren minimaal maandelijks declaraties bij ons aan.

  • De factuur is volledig vergoed door uw zorgverzekeraar

MijnAndersnota.nl stuurt alleen een factuur indien de declaratie niet (volledig) is vergoed door uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons dan een factuur voor uw eigen bijdrage (het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet betaald). Via het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar kunt u de originele declaratie en de hoogte van de vergoeding inzien.

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de privacywetgeving binnen de Europese Unie die regels en voorschriften vaststelt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. De AVG gaat dus over de bescherming van persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens die op een factuur staan, zoals naam, adres, geboortedatum, maar ook de medische (behandel)gegevens vallen onder de AVG.

De AVG legt beperkingen op met betrekking tot het verwerken van persoonlijke gegevens. Het is in strijd met de AVG om zonder de juiste autorisatie persoonlijke informatie van iemand anders vrij te geven, omdat dit inbreuk maakt op de privacy van een individu.

Toestemming

Als u de factuurzaken voor iemand anders wilt regelen, dient u dus eerst toestemming te hebben van die persoon om zijn of haar persoonlijke gegevens in te zien. Deze toestemming moet vrijwillig, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig zijn volgens de richtlijnen van de AVG.

Daarom is het vanuit het oogpunt van gegevensbescherming en privacy noodzakelijk dat de persoon in kwestie expliciet toestemming geeft voordat iemand anders zijn of haar factuurzaken kan regelen. Zonder deze toestemming riskeer je het overtreden van de AVG, wat kan leiden tot juridische consequenties en sancties.

Machtigingsformulier

Via onze servicedesk is het mogelijk om een machtigingsformulier op te vragen. Indien iemand u machtigt om zijn/haar gegevens bij ons op te vragen en in te zien, kunnen wij u wel van dienst zijn.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

MijnAndersnota.nl verzorgt het debiteurenbeheer van uw zorgverlener. Dat betekent dat wij facturen versturen en innen namens de praktijk. Wij nemen voor hen de financiële administratie en afwikkeling uit handen. Zo kan uw zorgverlener zich focussen op wat echt belangrijk is: kwalitatieve zorg leveren.

Uw zorgverlener levert periodiek declaraties bij ons aan. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u hierna van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Het factuurbedrag betaalt u aan ons en wij verrekenen dat weer met uw zorgverlener.

Mijn factuur

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Alleen uw zorgverlener kan uw gegevens aanpassen. Wij ontvangen bij elke factuur namelijk opnieuw uw gegevens van uw zorgverlener.

Geef wijzigingen daarom op tijd door aan uw zorgverlener. Denk daarbij niet alleen aan een (e-mail)adreswijziging, maar ook aan een wisseling van zorgverzekeraar of wijziging van verzekeringsvoorwaarden.

 

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

U kunt uw factuur op drie manieren betalen:

  • Via de blauwe betaalknop in de e-mail die u van ons heeft ontvangen;
  • Via de betaallink op de digitale factuur die u per e-mail heeft geopend;
  • U kunt het bedrag ook zelf overmaken.

In het laatste geval heeft u de volgende gegevens nodig:

–> Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
–> Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Op de originele factuur vermelden wij of de declaratie is ingediend bij uw zorgverzekeraar. Onder de specificatie van de kosten staat een dikgedrukte tekst.

In de meeste gevallen staat er: ‘Deze factuur hebben wij al ingediend bij uw zorgverzekeraar. Het bedrag dat hierboven vermeld staat bij ‘door u te voldoen’ is uw eigen bijdrage.’ U hoeft de factuur dan dus niet meer zelf in te dienen.

Het kan ook zijn dat er staat: ‘Deze factuur kunt u gebruiken om zelf in te dienen bij uw zorgverzekeraar’. In dat geval geldt dus dat de factuur nog niet bij uw zorgverzekeraar is ingediend.

 

 

 

Categorie: Mijn factuur

U kunt hier gemakkelijk en snel een kopie factuur aanvragen.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u de factuur niet op tijd aan ons betaald, dragen wij uw dossier over aan een incassopartner. Vanaf dat moment hebben wij geen inzage meer in uw dossier en kunnen wij u dus niet meer helpen. Het is dan ook niet meer mogelijk om aan ons te betalen. Voor vragen over uw dossier kunt u rechtstreeks contact opnemen met de incassopartner van wie u de brief heeft ontvangen.

 

 

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Als u de factuur per post ontvangt, is deze niet automatisch ook digitaal beschikbaar. Wij hebben dan vaak aanvullende gegevens van u nodig, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Via ‘kopie factuur opvragen‘ kunt u de benodigde gegevens aan ons doorgeven. U ontvangt dan per e-mail een link naar de digitale factuur van ons.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Het is mogelijk dat wij (nog) niet beschikken over uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer. Via de knop kopie factuur aanvragen kunt u uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer, invullen. Ons serviceteam zal u dan een e-mail met toegangslink naar de factuur sturen. Het is belangrijk om uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer ook door te geven aan uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Ontvangt u liever een factuur per post? Geen probleem! Geef dit aan bij uw zorgverlener en u ontvangt toekomstige facturen van ons op papier.

Categorie: Mijn factuur

Dat kan zeker, graag zelfs! Dat betekent wel dat wij specifieke gegevens van u nodig hebben, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Wilt u uw factuur digitaal ontvangen, zorg dan dat uw zorgverlener beschikt over uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Categorie: Mijn factuur

Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.

Tag: Uitgelicht

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Het is mogelijk dat u geen factuur van ons ontvangt of dat het wat langer duurt voordat u een factuur ontvangt. Hoe komt dat?

  • Uw zorgaanbieder/mijnAndersnota.nl heeft verkeerde/verouderde informatie

Het is mogelijk dat wij een oud/verkeerd (e-mail)adres van u hebben. Om te achterhalen welke gegevens wij van u hebben, kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk.

  • De digitale factuur is in uw spambox beland

Soms belandt onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail). Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. We raden u aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl in uw adresboek op te nemen. Zo voorkomt u dat berichten van ons in uw spambox terecht komen.

  • Uw zorgverlener heeft de declaratie van uw behandeling nog niet bij ons aangeleverd

Uw zorgaanbieder levert periodiek declaraties bij ons aan. Het kan zijn dat we de declaratie van uw behandeling nog niet hebben ontvangen. De meeste zorgaanbieders leveren minimaal maandelijks declaraties bij ons aan.

  • De factuur is volledig vergoed door uw zorgverzekeraar

MijnAndersnota.nl stuurt alleen een factuur indien de declaratie niet (volledig) is vergoed door uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons dan een factuur voor uw eigen bijdrage (het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet betaald). Via het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar kunt u de originele declaratie en de hoogte van de vergoeding inzien.

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Wij sturen nooit een herinnering/aanmaning, zonder u eerst de factuur te sturen. Indien u geen factuur van ons heeft gezien, is wellicht het volgende aan de hand:

Uw zorgverlener beschikt niet over uw actuele gegevens

Om u een factuur te kunnen sturen, hebben wij uw juiste (e-mail)adresgegevens nodig. Het is dan ook van belang dat uw zorgverlener beschikt over uw meest recente gegevens.
Geef een verhuizing of wijziging in uw persoonlijke gegevens dan ook altijd tijdig (voorafgaand aan de behandeling) aan hen door. Zo voorkomt u dat u wordt aangeschreven op een verkeerd (e-mail)adres. Het doorgeven van uw juiste gegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.

De digitale factuur is in uw spambox beland

Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.

De factuur is niet bezorgd 

Helaas is voor ons niet inzichtelijk of een factuur bij u thuis is bezorgd, omdat er geen track-en-trace op brieven zit. We raden u aan om de PostNL app te downloaden. U kunt dan zien of er een brief van mijnAndersnota.nl naar u onderweg is. Mocht u vragen hebben over de postbezorging, kunt u contact opnemen met PostNL.

 

Tag: Uitgelicht

Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.

Daarnaast is het mogelijk dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de privacywetgeving binnen de Europese Unie die regels en voorschriften vaststelt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. De AVG gaat dus over de bescherming van persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens die op een factuur staan, zoals naam, adres, geboortedatum, maar ook de medische (behandel)gegevens vallen onder de AVG.

De AVG legt beperkingen op met betrekking tot het verwerken van persoonlijke gegevens. Het is in strijd met de AVG om zonder de juiste autorisatie persoonlijke informatie van iemand anders vrij te geven, omdat dit inbreuk maakt op de privacy van een individu.

Toestemming

Als u de factuurzaken voor iemand anders wilt regelen, dient u dus eerst toestemming te hebben van die persoon om zijn of haar persoonlijke gegevens in te zien. Deze toestemming moet vrijwillig, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig zijn volgens de richtlijnen van de AVG.

Daarom is het vanuit het oogpunt van gegevensbescherming en privacy noodzakelijk dat de persoon in kwestie expliciet toestemming geeft voordat iemand anders zijn of haar factuurzaken kan regelen. Zonder deze toestemming riskeer je het overtreden van de AVG, wat kan leiden tot juridische consequenties en sancties.

Machtigingsformulier

Via onze servicedesk is het mogelijk om een machtigingsformulier op te vragen. Indien iemand u machtigt om zijn/haar gegevens bij ons op te vragen en in te zien, kunnen wij u wel van dienst zijn.

Het is mogelijk dat u een factuur van mijnAndersnota.nl ontvangt, terwijl u een tandartsverzekering heeft. In dat geval is er een aantal mogelijkheden:

Uw zorgverzekeraar heeft de factuur niet (volledig) vergoed

De declaratie die wij vanuit uw zorgverlener ontvangen, wordt door ons – indien gewenst – ingediend bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de declaratie niet (volledig) vergoedt, ontvangt u van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Dat is het gedeelte dat u zelf moet betalen voor mondzorgkosten. U betaalt de eigen bijdrage aan ons. Indien u vragen heeft over uw vergoeding kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsvoorwaarden.

Wij hebben de declaratie van uw behandeling niet ingediend bij uw zorgverzekeraar

Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.

Er is iets verkeerd gegaan met declareren

Het kan zijn dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht

MijnAndersnota.nl verzorgt het debiteurenbeheer van uw zorgverlener. Dat betekent dat wij facturen versturen en innen namens de praktijk. Wij nemen voor hen de financiële administratie en afwikkeling uit handen. Zo kan uw zorgverlener zich focussen op wat echt belangrijk is: kwalitatieve zorg leveren.

Uw zorgverlener levert periodiek declaraties bij ons aan. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u hierna van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Het factuurbedrag betaalt u aan ons en wij verrekenen dat weer met uw zorgverlener.

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u zelf een betaling overmaakt, heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
  • Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Mijn zorgverzekering

Op de originele factuur vermelden wij of de declaratie is ingediend bij uw zorgverzekeraar. Onder de specificatie van de kosten staat een dikgedrukte tekst.

In de meeste gevallen staat er: ‘Deze factuur hebben wij al ingediend bij uw zorgverzekeraar. Het bedrag dat hierboven vermeld staat bij ‘door u te voldoen’ is uw eigen bijdrage.’ U hoeft de factuur dan dus niet meer zelf in te dienen.

Het kan ook zijn dat er staat: ‘Deze factuur kunt u gebruiken om zelf in te dienen bij uw zorgverzekeraar’. In dat geval geldt dus dat de factuur nog niet bij uw zorgverzekeraar is ingediend.

 

 

 

Het is mogelijk dat u geen factuur van ons ontvangt of dat het wat langer duurt voordat u een factuur ontvangt. Hoe komt dat?

  • Uw zorgaanbieder/mijnAndersnota.nl heeft verkeerde/verouderde informatie

Het is mogelijk dat wij een oud/verkeerd (e-mail)adres van u hebben. Om te achterhalen welke gegevens wij van u hebben, kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk.

  • De digitale factuur is in uw spambox beland

Soms belandt onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail). Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. We raden u aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl in uw adresboek op te nemen. Zo voorkomt u dat berichten van ons in uw spambox terecht komen.

  • Uw zorgverlener heeft de declaratie van uw behandeling nog niet bij ons aangeleverd

Uw zorgaanbieder levert periodiek declaraties bij ons aan. Het kan zijn dat we de declaratie van uw behandeling nog niet hebben ontvangen. De meeste zorgaanbieders leveren minimaal maandelijks declaraties bij ons aan.

  • De factuur is volledig vergoed door uw zorgverzekeraar

MijnAndersnota.nl stuurt alleen een factuur indien de declaratie niet (volledig) is vergoed door uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons dan een factuur voor uw eigen bijdrage (het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet betaald). Via het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar kunt u de originele declaratie en de hoogte van de vergoeding inzien.

Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.

Daarnaast is het mogelijk dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.

Het is mogelijk dat u een factuur van mijnAndersnota.nl ontvangt, terwijl u een tandartsverzekering heeft. In dat geval is er een aantal mogelijkheden:

Uw zorgverzekeraar heeft de factuur niet (volledig) vergoed

De declaratie die wij vanuit uw zorgverlener ontvangen, wordt door ons – indien gewenst – ingediend bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de declaratie niet (volledig) vergoedt, ontvangt u van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Dat is het gedeelte dat u zelf moet betalen voor mondzorgkosten. U betaalt de eigen bijdrage aan ons. Indien u vragen heeft over uw vergoeding kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsvoorwaarden.

Wij hebben de declaratie van uw behandeling niet ingediend bij uw zorgverzekeraar

Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.

Er is iets verkeerd gegaan met declareren

Het kan zijn dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht

MijnAndersnota.nl verzorgt het debiteurenbeheer van uw zorgverlener. Dat betekent dat wij facturen versturen en innen namens de praktijk. Wij nemen voor hen de financiële administratie en afwikkeling uit handen. Zo kan uw zorgverlener zich focussen op wat echt belangrijk is: kwalitatieve zorg leveren.

Uw zorgverlener levert periodiek declaraties bij ons aan. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u hierna van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Het factuurbedrag betaalt u aan ons en wij verrekenen dat weer met uw zorgverlener.

Mijn gegevens

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Alleen uw zorgverlener kan uw gegevens aanpassen. Wij ontvangen bij elke factuur namelijk opnieuw uw gegevens van uw zorgverlener.

Geef wijzigingen daarom op tijd door aan uw zorgverlener. Denk daarbij niet alleen aan een (e-mail)adreswijziging, maar ook aan een wisseling van zorgverzekeraar of wijziging van verzekeringsvoorwaarden.

 

Categorie: Mijn gegevens

Wij ontvangen uw verzekerde gegevens van uw zorgverlener. Indien deze gegevens zijn gewijzigd, kunt u dit dus het beste aan uw zorgverlener doorgeven.

Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u de gegevens wilt wijzigen die uw verzekeraar van u heeft. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsgegevens en polisvoorwaarden.

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Als u de factuur per post ontvangt, is deze niet automatisch ook digitaal beschikbaar. Wij hebben dan vaak aanvullende gegevens van u nodig, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Via ‘kopie factuur opvragen‘ kunt u de benodigde gegevens aan ons doorgeven. U ontvangt dan per e-mail een link naar de digitale factuur van ons.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Het is mogelijk dat wij (nog) niet beschikken over uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer. Via de knop kopie factuur aanvragen kunt u uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer, invullen. Ons serviceteam zal u dan een e-mail met toegangslink naar de factuur sturen. Het is belangrijk om uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer ook door te geven aan uw zorgverlener.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Ontvangt u liever een factuur per post? Geen probleem! Geef dit aan bij uw zorgverlener en u ontvangt toekomstige facturen van ons op papier.

Categorie: Mijn gegevens

Wijzigingen kunt u het beste aan uw zorgverlener doorgeven, wij krijgen bij elke factuur namelijk opnieuw uw gegevens van uw zorgverlener.
Heeft u een bepaalde factuur nu nodig of bent u bang dat u een bericht van ons heeft gemist? Neem dan contact op met onze servicedesk.

Categorieën: Mijn factuur, Mijn gegevens

Wij sturen nooit een herinnering/aanmaning, zonder u eerst de factuur te sturen. Indien u geen factuur van ons heeft gezien, is wellicht het volgende aan de hand:

Uw zorgverlener beschikt niet over uw actuele gegevens

Om u een factuur te kunnen sturen, hebben wij uw juiste (e-mail)adresgegevens nodig. Het is dan ook van belang dat uw zorgverlener beschikt over uw meest recente gegevens.
Geef een verhuizing of wijziging in uw persoonlijke gegevens dan ook altijd tijdig (voorafgaand aan de behandeling) aan hen door. Zo voorkomt u dat u wordt aangeschreven op een verkeerd (e-mail)adres. Het doorgeven van uw juiste gegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.

De digitale factuur is in uw spambox beland

Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.

De factuur is niet bezorgd 

Helaas is voor ons niet inzichtelijk of een factuur bij u thuis is bezorgd, omdat er geen track-en-trace op brieven zit. We raden u aan om de PostNL app te downloaden. U kunt dan zien of er een brief van mijnAndersnota.nl naar u onderweg is. Mocht u vragen hebben over de postbezorging, kunt u contact opnemen met PostNL.

 

Tag: Uitgelicht

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de privacywetgeving binnen de Europese Unie die regels en voorschriften vaststelt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. De AVG gaat dus over de bescherming van persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens die op een factuur staan, zoals naam, adres, geboortedatum, maar ook de medische (behandel)gegevens vallen onder de AVG.

De AVG legt beperkingen op met betrekking tot het verwerken van persoonlijke gegevens. Het is in strijd met de AVG om zonder de juiste autorisatie persoonlijke informatie van iemand anders vrij te geven, omdat dit inbreuk maakt op de privacy van een individu.

Toestemming

Als u de factuurzaken voor iemand anders wilt regelen, dient u dus eerst toestemming te hebben van die persoon om zijn of haar persoonlijke gegevens in te zien. Deze toestemming moet vrijwillig, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig zijn volgens de richtlijnen van de AVG.

Daarom is het vanuit het oogpunt van gegevensbescherming en privacy noodzakelijk dat de persoon in kwestie expliciet toestemming geeft voordat iemand anders zijn of haar factuurzaken kan regelen. Zonder deze toestemming riskeer je het overtreden van de AVG, wat kan leiden tot juridische consequenties en sancties.

Machtigingsformulier

Via onze servicedesk is het mogelijk om een machtigingsformulier op te vragen. Indien iemand u machtigt om zijn/haar gegevens bij ons op te vragen en in te zien, kunnen wij u wel van dienst zijn.

Herinnering/aanmaning

Originele factuur
U bent behandeld bij uw zorgverlener en zij hebben de declaratie van die behandeling bij ons ingediend. Daaruit is een factuur voortgekomen. U heeft 30 dagen om deze factuur te betalen.

Kosteloze 1e herinnering
Wanneer we binnen 30 dagen geen betaling van u ontvangen, sturen we u een kosteloze 1e herinnering. De betalingstermijn is 15 dagen.

2e herinnering en aanmaningen
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een tweede herinnering met incassokosten.* We bieden u in eerste instantie altijd een incassokorting aan. Maakt u daar geen gebruik van? Dan vervalt de incassokorting. Als er na de 2e herinnering geen betaling volgt, sturen we nog twee aanmaningen. De incassokosten worden dan volledig in rekening gebracht.

Overdracht aan Bos Incasso
Betaalt u niet? Dan dragen we uw dossier in de meeste gevallen** over aan onze incassopartner Bos Incasso. Zij zullen de communicatie van ons over nemen. U kunt vanaf dat moment geen contact meer met ons opnemen, omdat we geen inzage meer hebben in uw dossier.

* Er is een aantal zorgverleners dat er voor heeft gekozen om de patiënt twee kosteloze herinneringen te sturen. In dat geval worden bij de 1e aanmaning voor het eerst incassokosten in rekening gebracht.

**Er is een aantal zorgverleners dat niet wil dat wij een dossier overdragen aan een incassobureau. In dat geval geven wij uw dossier terug aan uw zorgverlener. Zij zullen dan zelf contact met u opnemen over de verdere financiële afwikkeling van de niet betaalde factuur.

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Heeft u een herinnering/aanmaning gekregen terwijl u een betalingsregeling had? Dat gebeurt alleen wanneer uw betalingsregeling automatisch is opgeheven.

Waarom is mijn betalingsregeling gestopt?
Uw betalingsregeling wordt automatisch opgeheven als we uw aanbetaling en/of termijnbetaling niet op de afgesproken betaaldatum hebben ontvangen.
De afgesproken betaaldata vindt u terug in de bevestiging van de betalingsregeling die we u na het overeen komen van de regeling per e-mail hebben toegestuurd.

Heeft u wel tijdig betaald? Of wilt u (indien mogelijk) een nieuwe betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Contact

Heeft u een overige een vraag over uw factuur of wilt u om een andere reden contact met ons? We helpen u graag!

Of bezoek onze contactpagina.