Top 10 vragen

Veelgestelde vragen

Betalen

Originele factuur
U bent behandeld bij uw zorgverlener en zij hebben de declaratie van die behandeling bij ons ingediend. Daaruit is een factuur voortgekomen. U heeft 30 dagen om deze factuur te betalen.

Kosteloze 1e herinnering
Wanneer we binnen 30 dagen geen betaling van u ontvangen, sturen we u een kosteloze 1e herinnering. De betalingstermijn is 15 dagen.

2e herinnering en aanmaningen
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een tweede herinnering met incassokosten.* We bieden u in eerste instantie altijd een incassokorting aan. Maakt u daar geen gebruik van? Dan vervalt de incassokorting. Als er na de 2e herinnering geen betaling volgt, sturen we nog twee aanmaningen. De incassokosten worden dan volledig in rekening gebracht.

Overdracht aan Bos Incasso
Betaalt u niet? Dan dragen we uw dossier in de meeste gevallen** over aan onze incassopartner Bos Incasso. Zij zullen de communicatie van ons over nemen. U kunt vanaf dat moment geen contact meer met ons opnemen, omdat we geen inzage meer hebben in uw dossier.

* Er is een aantal zorgverleners dat er voor heeft gekozen om de patiënt twee kosteloze herinneringen te sturen. In dat geval worden bij de 1e aanmaning voor het eerst incassokosten in rekening gebracht.

**Er is een aantal zorgverleners dat niet wil dat wij een dossier overdragen aan een incassobureau. In dat geval geven wij uw dossier terug aan uw zorgverlener. Zij zullen dan zelf contact met u opnemen over de verdere financiële afwikkeling van de niet betaalde factuur.

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Heeft u een herinnering/aanmaning gekregen terwijl u een betalingsregeling had? Dat gebeurt alleen wanneer uw betalingsregeling automatisch is opgeheven.

Waarom is mijn betalingsregeling gestopt?
Uw betalingsregeling wordt automatisch opgeheven als we uw aanbetaling en/of termijnbetaling niet op de afgesproken betaaldatum hebben ontvangen.
De afgesproken betaaldata vindt u terug in de bevestiging van de betalingsregeling die we u na het overeen komen van de regeling per e-mail hebben toegestuurd.

Heeft u wel tijdig betaald? Of wilt u (indien mogelijk) een nieuwe betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Algemeen

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Mijn factuur

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Mijn gegevens

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Herinnering/aanmaning

Originele factuur
U bent behandeld bij uw zorgverlener en zij hebben de declaratie van die behandeling bij ons ingediend. Daaruit is een factuur voortgekomen. U heeft 30 dagen om deze factuur te betalen.

Kosteloze 1e herinnering
Wanneer we binnen 30 dagen geen betaling van u ontvangen, sturen we u een kosteloze 1e herinnering. De betalingstermijn is 15 dagen.

2e herinnering en aanmaningen
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een tweede herinnering met incassokosten.* We bieden u in eerste instantie altijd een incassokorting aan. Maakt u daar geen gebruik van? Dan vervalt de incassokorting. Als er na de 2e herinnering geen betaling volgt, sturen we nog twee aanmaningen. De incassokosten worden dan volledig in rekening gebracht.

Overdracht aan Bos Incasso
Betaalt u niet? Dan dragen we uw dossier in de meeste gevallen** over aan onze incassopartner Bos Incasso. Zij zullen de communicatie van ons over nemen. U kunt vanaf dat moment geen contact meer met ons opnemen, omdat we geen inzage meer hebben in uw dossier.

* Er is een aantal zorgverleners dat er voor heeft gekozen om de patiënt twee kosteloze herinneringen te sturen. In dat geval worden bij de 1e aanmaning voor het eerst incassokosten in rekening gebracht.

**Er is een aantal zorgverleners dat niet wil dat wij een dossier overdragen aan een incassobureau. In dat geval geven wij uw dossier terug aan uw zorgverlener. Zij zullen dan zelf contact met u opnemen over de verdere financiële afwikkeling van de niet betaalde factuur.

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Heeft u een herinnering/aanmaning gekregen terwijl u een betalingsregeling had? Dat gebeurt alleen wanneer uw betalingsregeling automatisch is opgeheven.

Waarom is mijn betalingsregeling gestopt?
Uw betalingsregeling wordt automatisch opgeheven als we uw aanbetaling en/of termijnbetaling niet op de afgesproken betaaldatum hebben ontvangen.
De afgesproken betaaldata vindt u terug in de bevestiging van de betalingsregeling die we u na het overeen komen van de regeling per e-mail hebben toegestuurd.

Heeft u wel tijdig betaald? Of wilt u (indien mogelijk) een nieuwe betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Contact

Heeft u een overige een vraag over uw factuur of wilt u om een andere reden contact met ons? We helpen u graag!

Of bezoek onze contactpagina.