Top 10 vragen

Betalen

Categorie: Betalen

MijnAndersnota.nl zal nooit automatisch geld van uw rekening incasseren. Wij zijn namelijk van mening dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wanneer het uitkomt om een factuur te betalen. Ook termijnbetalingen van betalingsregelingen worden niet automatisch door ons van uw rekening afgeschreven. Dat betekent dat u altijd zelf de betaling aan ons verricht.

TIP: de meeste banken bieden de mogelijkheid tot het inplannen van een betaalopdracht. U kunt dan zelf een betaaldatum instellen waarop de betaling aan ons wordt verricht. Dit is met name handig wanneer u een betalingsregeling met ons overeen bent gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Betalen

Onze servicedesk kijkt graag met u mee of uw betaling door ons ontvangen en verwerkt is. Neem contact met ons op als u twijfelt of de betaling bij ons is binnen gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Betalen

U heeft dubbel of te veel betaald. Geen zorgen! Het te veel betaalde bedrag wordt automatisch binnen 14 dagen teruggestort op uw rekening, daarvoor hoeft u niets te doen.
Heeft u het bedrag binnen die termijn nog niet retour ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Tag: Uitgelicht

Veelgestelde vragen

Betalen

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

U kunt uw factuur op drie manieren betalen:

  • Via de blauwe betaalknop in de e-mail die u van ons heeft ontvangen;
  • Via de betaallink op de digitale factuur die u per e-mail heeft geopend;
  • U kunt het bedrag ook zelf overmaken.

In het laatste geval heeft u de volgende gegevens nodig:

–> Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
–> Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Originele factuur
U bent behandeld bij uw zorgverlener en zij hebben de declaratie van die behandeling bij ons ingediend. Daaruit is een factuur voortgekomen. U heeft 30 dagen om deze factuur te betalen.

Kosteloze 1e herinnering
Wanneer we binnen 30 dagen geen betaling van u ontvangen, sturen we u een kosteloze 1e herinnering. De betalingstermijn is 15 dagen.

2e herinnering en aanmaningen
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een tweede herinnering met incassokosten.* We bieden u in eerste instantie altijd een incassokorting aan. Maakt u daar geen gebruik van? Dan vervalt de incassokorting. Als er na de 2e herinnering geen betaling volgt, sturen we nog twee aanmaningen. De incassokosten worden dan volledig in rekening gebracht.

Overdracht aan Bos Incasso
Betaalt u niet? Dan dragen we uw dossier in de meeste gevallen** over aan onze incassopartner Bos Incasso. Zij zullen de communicatie van ons over nemen. U kunt vanaf dat moment geen contact meer met ons opnemen, omdat we geen inzage meer hebben in uw dossier.

* Er is een aantal zorgverleners dat er voor heeft gekozen om de patiënt twee kosteloze herinneringen te sturen. In dat geval worden bij de 1e aanmaning voor het eerst incassokosten in rekening gebracht.

**Er is een aantal zorgverleners dat niet wil dat wij een dossier overdragen aan een incassobureau. In dat geval geven wij uw dossier terug aan uw zorgverlener. Zij zullen dan zelf contact met u opnemen over de verdere financiële afwikkeling van de niet betaalde factuur.

Categorie: Betalen

Via onze website vraagt u eenvoudig en snel een betalingsregeling aan. Op basis van uw aanvraag beoordelen wij of u aan de voorwaarden voldoet.

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u de factuur niet op tijd aan ons betaald, dragen wij uw dossier over aan een incassopartner. Vanaf dat moment hebben wij geen inzage meer in uw dossier en kunnen wij u dus niet meer helpen. Het is dan ook niet meer mogelijk om aan ons te betalen. Voor vragen over uw dossier kunt u rechtstreeks contact opnemen met de incassopartner van wie u de brief heeft ontvangen.

 

 

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Heeft u een herinnering/aanmaning gekregen terwijl u een betalingsregeling had? Dat gebeurt alleen wanneer uw betalingsregeling automatisch is opgeheven.

Waarom is mijn betalingsregeling gestopt?
Uw betalingsregeling wordt automatisch opgeheven als we uw aanbetaling en/of termijnbetaling niet op de afgesproken betaaldatum hebben ontvangen.
De afgesproken betaaldata vindt u terug in de bevestiging van de betalingsregeling die we u na het overeen komen van de regeling per e-mail hebben toegestuurd.

Heeft u wel tijdig betaald? Of wilt u (indien mogelijk) een nieuwe betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

Categorie: Betalen

MijnAndersnota.nl zal nooit automatisch geld van uw rekening incasseren. Wij zijn namelijk van mening dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wanneer het uitkomt om een factuur te betalen. Ook termijnbetalingen van betalingsregelingen worden niet automatisch door ons van uw rekening afgeschreven. Dat betekent dat u altijd zelf de betaling aan ons verricht.

TIP: de meeste banken bieden de mogelijkheid tot het inplannen van een betaalopdracht. U kunt dan zelf een betaaldatum instellen waarop de betaling aan ons wordt verricht. Dit is met name handig wanneer u een betalingsregeling met ons overeen bent gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorie: Betalen

Onze servicedesk kijkt graag met u mee of uw betaling door ons ontvangen en verwerkt is. Neem contact met ons op als u twijfelt of de betaling bij ons is binnen gekomen.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Categorie: Betalen

Voor uw gemak hebben we alle betalingsvoorwaarden hier voor u op een rijtje gezet. Daarnaast staan ze op de achterzijde van de originele factuur en zijn ze gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Categorie: Betalen

U heeft dubbel of te veel betaald. Geen zorgen! Het te veel betaalde bedrag wordt automatisch binnen 14 dagen teruggestort op uw rekening, daarvoor hoeft u niets te doen.
Heeft u het bedrag binnen die termijn nog niet retour ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Tag: Uitgelicht
Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u zelf een betaling overmaakt, heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
  • Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Algemeen

Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Mijn factuur

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

U kunt uw factuur op drie manieren betalen:

  • Via de blauwe betaalknop in de e-mail die u van ons heeft ontvangen;
  • Via de betaallink op de digitale factuur die u per e-mail heeft geopend;
  • U kunt het bedrag ook zelf overmaken.

In het laatste geval heeft u de volgende gegevens nodig:

–> Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
–> Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u de factuur niet op tijd aan ons betaald, dragen wij uw dossier over aan een incassopartner. Vanaf dat moment hebben wij geen inzage meer in uw dossier en kunnen wij u dus niet meer helpen. Het is dan ook niet meer mogelijk om aan ons te betalen. Voor vragen over uw dossier kunt u rechtstreeks contact opnemen met de incassopartner van wie u de brief heeft ontvangen.

 

 

Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Categorieën: Betalen, Mijn factuur

Als u zelf een betaling overmaakt, heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Rekeningnummer (IBAN): NL50INGB0006708707
  • Op naam van: mijnAndersnota.nl

Vergeet niet om uw debiteurnummer te vermelden in het opmerkingen-/mededelingenveld. Het debiteurnummer vindt u onder uw adresgegevens op de originele factuur. Het begint altijd met de letter P.

Meerdere facturen betalen?
Wilt u meer dan 1 rekening betalen? Betaal dan per factuur en doe dus meerdere, aparte betalingen. Vermeld telkens het juiste debiteurnummer om te voorkomen dat wij uw betaling niet goed verwerken.

Mijn gegevens

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Herinnering/aanmaning

Originele factuur
U bent behandeld bij uw zorgverlener en zij hebben de declaratie van die behandeling bij ons ingediend. Daaruit is een factuur voortgekomen. U heeft 30 dagen om deze factuur te betalen.

Kosteloze 1e herinnering
Wanneer we binnen 30 dagen geen betaling van u ontvangen, sturen we u een kosteloze 1e herinnering. De betalingstermijn is 15 dagen.

2e herinnering en aanmaningen
Als het bedrag van de 1e herinnering niet binnen 15 dagen bij ons op de rekening staat, sturen we een tweede herinnering met incassokosten.* We bieden u in eerste instantie altijd een incassokorting aan. Maakt u daar geen gebruik van? Dan vervalt de incassokorting. Als er na de 2e herinnering geen betaling volgt, sturen we nog twee aanmaningen. De incassokosten worden dan volledig in rekening gebracht.

Overdracht aan Bos Incasso
Betaalt u niet? Dan dragen we uw dossier in de meeste gevallen** over aan onze incassopartner Bos Incasso. Zij zullen de communicatie van ons over nemen. U kunt vanaf dat moment geen contact meer met ons opnemen, omdat we geen inzage meer hebben in uw dossier.

* Er is een aantal zorgverleners dat er voor heeft gekozen om de patiënt twee kosteloze herinneringen te sturen. In dat geval worden bij de 1e aanmaning voor het eerst incassokosten in rekening gebracht.

**Er is een aantal zorgverleners dat niet wil dat wij een dossier overdragen aan een incassobureau. In dat geval geven wij uw dossier terug aan uw zorgverlener. Zij zullen dan zelf contact met u opnemen over de verdere financiële afwikkeling van de niet betaalde factuur.

Het is mogelijk dat uw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Kijk daarom altijd eerst even naar de dagtekening van de brief die u heeft ontvangen.
Wij verwerken uw betaling alleen wanneer er is betaald o.v.v. de juiste gegevens. Twijfelt u en wilt u zeker weten dat de betaling door ons is ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Heeft u een herinnering/aanmaning gekregen terwijl u een betalingsregeling had? Dat gebeurt alleen wanneer uw betalingsregeling automatisch is opgeheven.

Waarom is mijn betalingsregeling gestopt?
Uw betalingsregeling wordt automatisch opgeheven als we uw aanbetaling en/of termijnbetaling niet op de afgesproken betaaldatum hebben ontvangen.
De afgesproken betaaldata vindt u terug in de bevestiging van de betalingsregeling die we u na het overeen komen van de regeling per e-mail hebben toegestuurd.

Heeft u wel tijdig betaald? Of wilt u (indien mogelijk) een nieuwe betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Contact

Heeft u een overige een vraag over uw factuur of wilt u om een andere reden contact met ons? We helpen u graag!

Of bezoek onze contactpagina.