Top 10 vragen

Veelgestelde vragen

Betalen

Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Algemeen

Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Het is mogelijk dat u geen factuur van ons ontvangt of dat het wat langer duurt voordat u een factuur ontvangt. Hoe komt dat?

  • Uw zorgaanbieder/mijnAndersnota.nl heeft verkeerde/verouderde informatie

Het is mogelijk dat wij een oud/verkeerd (e-mail)adres van u hebben. Om te achterhalen welke gegevens wij van u hebben, kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk.

  • De digitale factuur is in uw spambox beland

Soms belandt onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail). Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. We raden u aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl in uw adresboek op te nemen. Zo voorkomt u dat berichten van ons in uw spambox terecht komen.

  • Uw zorgverlener heeft de declaratie van uw behandeling nog niet bij ons aangeleverd

Uw zorgaanbieder levert periodiek declaraties bij ons aan. Het kan zijn dat we de declaratie van uw behandeling nog niet hebben ontvangen. De meeste zorgaanbieders leveren minimaal maandelijks declaraties bij ons aan.

  • De factuur is volledig vergoed door uw zorgverzekeraar

MijnAndersnota.nl stuurt alleen een factuur indien de declaratie niet (volledig) is vergoed door uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons dan een factuur voor uw eigen bijdrage (het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet betaald). Via het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar kunt u de originele declaratie en de hoogte van de vergoeding inzien.

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de privacywetgeving binnen de Europese Unie die regels en voorschriften vaststelt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. De AVG gaat dus over de bescherming van persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens die op een factuur staan, zoals naam, adres, geboortedatum, maar ook de medische (behandel)gegevens vallen onder de AVG.

De AVG legt beperkingen op met betrekking tot het verwerken van persoonlijke gegevens. Het is in strijd met de AVG om zonder de juiste autorisatie persoonlijke informatie van iemand anders vrij te geven, omdat dit inbreuk maakt op de privacy van een individu.

Toestemming

Als u de factuurzaken voor iemand anders wilt regelen, dient u dus eerst toestemming te hebben van die persoon om zijn of haar persoonlijke gegevens in te zien. Deze toestemming moet vrijwillig, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig zijn volgens de richtlijnen van de AVG.

Daarom is het vanuit het oogpunt van gegevensbescherming en privacy noodzakelijk dat de persoon in kwestie expliciet toestemming geeft voordat iemand anders zijn of haar factuurzaken kan regelen. Zonder deze toestemming riskeer je het overtreden van de AVG, wat kan leiden tot juridische consequenties en sancties.

Machtigingsformulier

Via onze servicedesk is het mogelijk om een machtigingsformulier op te vragen. Indien iemand u machtigt om zijn/haar gegevens bij ons op te vragen en in te zien, kunnen wij u wel van dienst zijn.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

MijnAndersnota.nl verzorgt het debiteurenbeheer van uw zorgverlener. Dat betekent dat wij facturen versturen en innen namens de praktijk. Wij nemen voor hen de financiële administratie en afwikkeling uit handen. Zo kan uw zorgverlener zich focussen op wat echt belangrijk is: kwalitatieve zorg leveren.

Uw zorgverlener levert periodiek declaraties bij ons aan. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u hierna van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Het factuurbedrag betaalt u aan ons en wij verrekenen dat weer met uw zorgverlener.

Mijn factuur

Categorieën: Algemeen, Betalen, Mijn factuur

Als u onze factuur niet tijdig betaalt, wordt uw dossier uit handen gegeven aan een van onderstaande incassopartners. Wij kunnen u na overdacht van uw dossier helaas niet meer helpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de partij van wie u een bericht heeft ontvangen.

  • Bos Incasso
  • LegalSteps B.V.
    info@legalsteps.nl
    010-3220811

Daarnaast werken we samen met de volgende deurwaarderskantoren:

Door op de naam van de partner te klikken,  komt u op de contactpagina van betreffende incassopartner of deurwaarder.

Een brief van een andere partij ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Het is mogelijk dat u geen factuur van ons ontvangt of dat het wat langer duurt voordat u een factuur ontvangt. Hoe komt dat?

  • Uw zorgaanbieder/mijnAndersnota.nl heeft verkeerde/verouderde informatie

Het is mogelijk dat wij een oud/verkeerd (e-mail)adres van u hebben. Om te achterhalen welke gegevens wij van u hebben, kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk.

  • De digitale factuur is in uw spambox beland

Soms belandt onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail). Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. We raden u aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl in uw adresboek op te nemen. Zo voorkomt u dat berichten van ons in uw spambox terecht komen.

  • Uw zorgverlener heeft de declaratie van uw behandeling nog niet bij ons aangeleverd

Uw zorgaanbieder levert periodiek declaraties bij ons aan. Het kan zijn dat we de declaratie van uw behandeling nog niet hebben ontvangen. De meeste zorgaanbieders leveren minimaal maandelijks declaraties bij ons aan.

  • De factuur is volledig vergoed door uw zorgverzekeraar

MijnAndersnota.nl stuurt alleen een factuur indien de declaratie niet (volledig) is vergoed door uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons dan een factuur voor uw eigen bijdrage (het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet betaald). Via het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar kunt u de originele declaratie en de hoogte van de vergoeding inzien.

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de privacywetgeving binnen de Europese Unie die regels en voorschriften vaststelt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. De AVG gaat dus over de bescherming van persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens die op een factuur staan, zoals naam, adres, geboortedatum, maar ook de medische (behandel)gegevens vallen onder de AVG.

De AVG legt beperkingen op met betrekking tot het verwerken van persoonlijke gegevens. Het is in strijd met de AVG om zonder de juiste autorisatie persoonlijke informatie van iemand anders vrij te geven, omdat dit inbreuk maakt op de privacy van een individu.

Toestemming

Als u de factuurzaken voor iemand anders wilt regelen, dient u dus eerst toestemming te hebben van die persoon om zijn of haar persoonlijke gegevens in te zien. Deze toestemming moet vrijwillig, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig zijn volgens de richtlijnen van de AVG.

Daarom is het vanuit het oogpunt van gegevensbescherming en privacy noodzakelijk dat de persoon in kwestie expliciet toestemming geeft voordat iemand anders zijn of haar factuurzaken kan regelen. Zonder deze toestemming riskeer je het overtreden van de AVG, wat kan leiden tot juridische consequenties en sancties.

Machtigingsformulier

Via onze servicedesk is het mogelijk om een machtigingsformulier op te vragen. Indien iemand u machtigt om zijn/haar gegevens bij ons op te vragen en in te zien, kunnen wij u wel van dienst zijn.

MijnAndersnota.nl verzorgt het debiteurenbeheer van uw zorgverlener. Dat betekent dat wij facturen versturen en innen namens de praktijk. Wij nemen voor hen de financiële administratie en afwikkeling uit handen. Zo kan uw zorgverlener zich focussen op wat echt belangrijk is: kwalitatieve zorg leveren.

Uw zorgverlener levert periodiek declaraties bij ons aan. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u hierna van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Het factuurbedrag betaalt u aan ons en wij verrekenen dat weer met uw zorgverlener.

Mijn zorgverzekering

Het is mogelijk dat u geen factuur van ons ontvangt of dat het wat langer duurt voordat u een factuur ontvangt. Hoe komt dat?

  • Uw zorgaanbieder/mijnAndersnota.nl heeft verkeerde/verouderde informatie

Het is mogelijk dat wij een oud/verkeerd (e-mail)adres van u hebben. Om te achterhalen welke gegevens wij van u hebben, kunt u het beste contact opnemen met onze servicedesk.

  • De digitale factuur is in uw spambox beland

Soms belandt onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail). Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. We raden u aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl in uw adresboek op te nemen. Zo voorkomt u dat berichten van ons in uw spambox terecht komen.

  • Uw zorgverlener heeft de declaratie van uw behandeling nog niet bij ons aangeleverd

Uw zorgaanbieder levert periodiek declaraties bij ons aan. Het kan zijn dat we de declaratie van uw behandeling nog niet hebben ontvangen. De meeste zorgaanbieders leveren minimaal maandelijks declaraties bij ons aan.

  • De factuur is volledig vergoed door uw zorgverzekeraar

MijnAndersnota.nl stuurt alleen een factuur indien de declaratie niet (volledig) is vergoed door uw zorgverzekeraar. U ontvangt van ons dan een factuur voor uw eigen bijdrage (het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet betaald). Via het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar kunt u de originele declaratie en de hoogte van de vergoeding inzien.

MijnAndersnota.nl verzorgt het debiteurenbeheer van uw zorgverlener. Dat betekent dat wij facturen versturen en innen namens de praktijk. Wij nemen voor hen de financiële administratie en afwikkeling uit handen. Zo kan uw zorgverlener zich focussen op wat echt belangrijk is: kwalitatieve zorg leveren.

Uw zorgverlener levert periodiek declaraties bij ons aan. Afhankelijk van uw zorgverzekering ontvangt u hierna van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Het factuurbedrag betaalt u aan ons en wij verrekenen dat weer met uw zorgverlener.

Mijn gegevens

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de privacywetgeving binnen de Europese Unie die regels en voorschriften vaststelt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. De AVG gaat dus over de bescherming van persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens die op een factuur staan, zoals naam, adres, geboortedatum, maar ook de medische (behandel)gegevens vallen onder de AVG.

De AVG legt beperkingen op met betrekking tot het verwerken van persoonlijke gegevens. Het is in strijd met de AVG om zonder de juiste autorisatie persoonlijke informatie van iemand anders vrij te geven, omdat dit inbreuk maakt op de privacy van een individu.

Toestemming

Als u de factuurzaken voor iemand anders wilt regelen, dient u dus eerst toestemming te hebben van die persoon om zijn of haar persoonlijke gegevens in te zien. Deze toestemming moet vrijwillig, specifiek, geïnformeerd en ondubbelzinnig zijn volgens de richtlijnen van de AVG.

Daarom is het vanuit het oogpunt van gegevensbescherming en privacy noodzakelijk dat de persoon in kwestie expliciet toestemming geeft voordat iemand anders zijn of haar factuurzaken kan regelen. Zonder deze toestemming riskeer je het overtreden van de AVG, wat kan leiden tot juridische consequenties en sancties.

Machtigingsformulier

Via onze servicedesk is het mogelijk om een machtigingsformulier op te vragen. Indien iemand u machtigt om zijn/haar gegevens bij ons op te vragen en in te zien, kunnen wij u wel van dienst zijn.

Herinnering/aanmaning

Conform de Wet Incassokosten mogen we € 40,- incassokosten in rekening brengen voor elke factuur tot € 266,67. Als het factuurbedrag meer dan €266,67-, is, wordt 15% van het factuurbedrag in rekening gebracht. MijnAndersnota.nl geeft in eerste instantie altijd een korting op de incassokosten.

Wanneer u een factuur niet tijdig betaalt, maken wij extra kosten.

MijnAndersnota.nl fungeert als administratieve schakel tussen uw zorgverlener en uw zorgverzekeraar. De declaratie die we van uw zorgverlener ontvangen, dienen we in bij uw zorgverzekeraar. Indien de declaratie niet (volledig) wordt vergoed, sturen wij een factuur voor de eigen bijdrage.

Voordat u de factuur ontvangt, hebben wij dus al diverse werkzaamheden verricht die geld kosten:

  • We ontvangen de declaratie van uw zorgaanbieder en voeren een eerste controle uit;
  • De declaratie wordt door ons ingediend bij uw zorgverzekeraar;
  • Uw zorgverlener ontvangt van ons de uitbetaling van uw declaratie.

Als we terugkoppeling hebben gehad van uw zorgverzekeraar en u komt niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding, ontvangt u van ons een factuur.
Wij willen u voldoende gelegenheid geven om het factuurbedrag zonder extra kosten te betalen. Daarom hanteren wij de volgende werkwijze:

  • U krijgt van ons 30 dagen de tijd om uw factuur te voldoen. Indien u niet binnen deze termijn betaalt, sturen we u een eerste herinnering. Wij brengen dan geen extra kosten in rekening. U heeft 15 dagen om de eerste herinnering te betalen;
  • Het is mogelijk om uitstel van betaling aan te vragen via onze servicedesk. Onze medewerkers bekijken graag samen met u de mogelijkheden.
  • Voor een factuurbedrag tussen de € 25,- en € 1000,-, geldt dat u gebruik kunt maken van een kosteloze betalingsregeling. Is het factuurbedrag meer dan € 1000,-? In dat geval moet  het verschil in één keer betaald worden en kan het bedrag a €1.000,- in termijnen afgelost worden.

Indien het u niet is gelukt om de factuur op tijd te betalen, sturen we een tweede herinnering. Mocht u willen weten hoe ons incassotraject verloopt, kunt u kijken bij de veel gestelde vraag ‘Waarom krijg ik een herinnering/aanmaning met incassokosten?’.

Het versturen van herinneringen en aanmaningen brengt kosten met zich mee, zoals verzend- en administratiekosten. Des te langer de factuur onbetaald blijft, des te hoger de kosten oplopen.

Contact

Heeft u een overige een vraag over uw factuur of wilt u om een andere reden contact met ons? We helpen u graag!

Of bezoek onze contactpagina.