Veelgestelde vragen
Betalen
MijnAndersnota.nl zal nooit automatisch geld van uw rekening incasseren. Wij zijn namelijk van mening dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wanneer het uitkomt om een factuur te betalen. Ook termijnbetalingen van betalingsregelingen worden niet automatisch door ons van uw rekening afgeschreven. Dat betekent dat u altijd zelf de betaling aan ons verricht.
TIP: de meeste banken bieden de mogelijkheid tot het inplannen van een betaalopdracht. U kunt dan zelf een betaaldatum instellen waarop de betaling aan ons wordt verricht. Dit is met name handig wanneer u een betalingsregeling met ons overeen bent gekomen.
Mijn factuur
U kunt hier gemakkelijk en snel een kopie factuur aanvragen.
Als u de factuur per post ontvangt, is deze niet automatisch ook digitaal beschikbaar. Wij hebben dan vaak aanvullende gegevens van u nodig, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Via ‘kopie factuur opvragen‘ kunt u de benodigde gegevens aan ons doorgeven. U ontvangt dan per e-mail een link naar de digitale factuur van ons.
Het is mogelijk dat wij (nog) niet beschikken over uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer. Via de knop kopie factuur aanvragen kunt u uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer, invullen. Ons serviceteam zal u dan een e-mail met toegangslink naar de factuur sturen. Het is belangrijk om uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer ook door te geven aan uw zorgverlener.
Dat kan zeker, graag zelfs! Dat betekent wel dat wij specifieke gegevens van u nodig hebben, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Wilt u uw factuur digitaal ontvangen, zorg dan dat uw zorgverlener beschikt over uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer.
Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.
Wij sturen nooit een herinnering/aanmaning, zonder u eerst de factuur te sturen. Indien u geen factuur van ons heeft gezien, is wellicht het volgende aan de hand:
Uw zorgverlener beschikt niet over uw actuele gegevens
Om u een factuur te kunnen sturen, hebben wij uw juiste (e-mail)adresgegevens nodig. Het is dan ook van belang dat uw zorgverlener beschikt over uw meest recente gegevens.
Geef een verhuizing of wijziging in uw persoonlijke gegevens dan ook altijd tijdig (voorafgaand aan de behandeling) aan hen door. Zo voorkomt u dat u wordt aangeschreven op een verkeerd (e-mail)adres. Het doorgeven van uw juiste gegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.
De digitale factuur is in uw spambox beland
Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.
De factuur is niet bezorgd
Helaas is voor ons niet inzichtelijk of een factuur bij u thuis is bezorgd, omdat er geen track-en-trace op brieven zit. We raden u aan om de PostNL app te downloaden. U kunt dan zien of er een brief van mijnAndersnota.nl naar u onderweg is. Mocht u vragen hebben over de postbezorging, kunt u contact opnemen met PostNL.
Het is mogelijk dat u een factuur van mijnAndersnota.nl ontvangt, terwijl u een tandartsverzekering heeft. In dat geval is er een aantal mogelijkheden:
Uw zorgverzekeraar heeft de factuur niet (volledig) vergoed
De declaratie die wij vanuit uw zorgverlener ontvangen, wordt door ons – indien gewenst – ingediend bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de declaratie niet (volledig) vergoedt, ontvangt u van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Dat is het gedeelte dat u zelf moet betalen voor mondzorgkosten. U betaalt de eigen bijdrage aan ons. Indien u vragen heeft over uw vergoeding kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsvoorwaarden.
Wij hebben de declaratie van uw behandeling niet ingediend bij uw zorgverzekeraar
Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.
Er is iets verkeerd gegaan met declareren
Het kan zijn dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.
Mijn zorgverzekering
Het is mogelijk dat u een factuur van mijnAndersnota.nl ontvangt, terwijl u een tandartsverzekering heeft. In dat geval is er een aantal mogelijkheden:
Uw zorgverzekeraar heeft de factuur niet (volledig) vergoed
De declaratie die wij vanuit uw zorgverlener ontvangen, wordt door ons – indien gewenst – ingediend bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de declaratie niet (volledig) vergoedt, ontvangt u van ons een factuur voor uw eigen bijdrage. Dat is het gedeelte dat u zelf moet betalen voor mondzorgkosten. U betaalt de eigen bijdrage aan ons. Indien u vragen heeft over uw vergoeding kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wij hebben geen inzage in uw verzekeringsvoorwaarden.
Wij hebben de declaratie van uw behandeling niet ingediend bij uw zorgverzekeraar
Het kan zijn dat we van uw zorgverlener niet de opdracht hebben gekregen om uw declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar. In dat geval ontvangt u van ons een factuur met de melding dat u de factuur kunt gebruiken om in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Indien dat het geval is, is dat vaak op uw eigen verzoek geweest. Mocht u toch willen dat wij uw declaraties direct indienen bij de zorgverzekeraar kunt u dat aangeven bij uw zorgverlener.
Er is iets verkeerd gegaan met declareren
Het kan zijn dat de declaratie niet goed is ingevoerd door uw zorgverlener, waardoor de zorgverzekeraar de declaratie niet accepteert. Het gevolg is dat er geen vergoeding wordt uitbetaald. Indien uit navraag bij uw zorgverzekeraar blijkt dat de factuur incorrect is, kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Wij bespreken dit dan met uw zorgverlener.
Mijn gegevens
Als u de factuur per post ontvangt, is deze niet automatisch ook digitaal beschikbaar. Wij hebben dan vaak aanvullende gegevens van u nodig, zoals uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Via ‘kopie factuur opvragen‘ kunt u de benodigde gegevens aan ons doorgeven. U ontvangt dan per e-mail een link naar de digitale factuur van ons.
Het is mogelijk dat wij (nog) niet beschikken over uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer. Via de knop kopie factuur aanvragen kunt u uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer, invullen. Ons serviceteam zal u dan een e-mail met toegangslink naar de factuur sturen. Het is belangrijk om uw (nieuwe) mobiele telefoonnummer ook door te geven aan uw zorgverlener.
Wij sturen nooit een herinnering/aanmaning, zonder u eerst de factuur te sturen. Indien u geen factuur van ons heeft gezien, is wellicht het volgende aan de hand:
Uw zorgverlener beschikt niet over uw actuele gegevens
Om u een factuur te kunnen sturen, hebben wij uw juiste (e-mail)adresgegevens nodig. Het is dan ook van belang dat uw zorgverlener beschikt over uw meest recente gegevens.
Geef een verhuizing of wijziging in uw persoonlijke gegevens dan ook altijd tijdig (voorafgaand aan de behandeling) aan hen door. Zo voorkomt u dat u wordt aangeschreven op een verkeerd (e-mail)adres. Het doorgeven van uw juiste gegevens is uw eigen verantwoordelijkheid.
De digitale factuur is in uw spambox beland
Het kan zijn dat onze factuur onverhoopt in uw spambox (ongewenste e-mail) terecht komt. Dat is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen van uw mailbox, wij hebben daar dus helaas geen invloed op. We raden u daarom aan om ons e-mailadres service@mijnandersnota.nl op te slaan in uw adresboek en ons als veilige afzender te markeren. Wanneer u dat doet, belanden onze e-mails in uw primaire inbox.
De factuur is niet bezorgd
Helaas is voor ons niet inzichtelijk of een factuur bij u thuis is bezorgd, omdat er geen track-en-trace op brieven zit. We raden u aan om de PostNL app te downloaden. U kunt dan zien of er een brief van mijnAndersnota.nl naar u onderweg is. Mocht u vragen hebben over de postbezorging, kunt u contact opnemen met PostNL.
Contact
Heeft u een overige een vraag over uw factuur of wilt u om een andere reden contact met ons? We helpen u graag!
- Vragen? Bel ons085 760 62 62
- Of stuur een e-mailservice@mijnandersnota.nl
- Bel mij terugLaat een bericht achter
Of bezoek onze contactpagina.